賀来賢人 人生一度きり、挑戦し続けた 先に新たな世界が広がる 

俳優・プロデューサー 賀来賢人(かくけんと)

■プロフィール

1989年生まれ、東京都出身。2007年に俳優としてデビュー。当初は映画やドラマで主演をつとめるもなかなかブレイクを果たせず、舞台などで腕を磨く日々が続く。
2018年、主演ドラマ『今日から俺は!!』が大ヒット。以後、テレビや映画で存在感のある演技を見せる。
2023年4月28日に劇場版『TOKYO MER~走る緊急救命室~』が公開。2024年には原案・主演・プロデューサーをつとめる『忍びの家 House of Ninjas』(Netflix)が公開予定。

高校生でスカウトされて芸能の世界へ。コメディなど面白い役を強みとしながらもシリアスな役まで難なくこなしてしまう幅広い顔を持つ賀来賢人さん。
そんな賀来さんに仕事に対する取り組み方や新しく挑戦しているプロデューサー業についてお話を伺った。

僕は小中高と男子一貫校で、バスケットボール一色の学生生活を送っていました。スカウトされたのは高校1年のときです。その当時は部活優先にしており、お芝居の練習にはあまり参加していませんでした。しかし、あるときふと思い立って行ってみたところ、緊張もありましたが、それ以上に楽しかったことを覚えています。
僕は昔から誰かのモノマネをするのが得意だったこともあり、演技はその延長線上だと感じ、徐々にオーディションも受けるようになりました。そして『Little DJ 〜小さな恋の物語』でデビューしたのですが、この作品では監督に言われたとおりに演じることができず、悔しい想いをしました。今までの自分はろくに演技の勉強もしておらず、もっと認められるようになりたいという気持ちが強くなり、俳優としての仕事の向き合い方が変わりました。
その後、大学に進学したのですが、2年生のときにとてもいい役をいただいたのをきっかけに、芸能界で生きていくことを決断しました。このときに「本気でこの仕事をやっていきたいから学校を辞めたい。30歳までに芽が出なかったら辞めるのでそれまでは頑張らせてほしい」、と自分の気持ちを親に伝え、大学を辞める決断をしたのです。親は心配したはずです。しかし、言ったからには頑張るしかないと気持ちを引き締めました。今思うとここが自分の人生の分岐点になったと思っています。大学生という肩書きがなくなることに不安はありましたが、根拠のない自信と勢いで芸能の世界を選んだのです。

■個性を生み出すきっかけになった舞台

個性がないと思っていた僕を変えてくれたのは、「何か武器を一つ作りなさい」とアドバイスくださった劇作家の福田雄一さんです。福田さんの舞台で爆笑を生み出す喜劇役者を見ながら僕は悩みつつ模索する日々を送っていました。
そんなある日、僕の尊敬する俳優の池田成志さんから笑いについてアドバイスをいただいたのです。そして池田さんのアドバイスどおりにやったところ観客から笑いが沸き起こったのです。そのときに感じたのは、喜劇役者はなんとなく面白いことをして笑わせているのではないということ、笑わせるのはテクニックなのだということです。そこから僕は笑わせることにかっこよさを感じるようになりました。同世代の俳優仲間がどんどん売れていくのを見ていて正直焦りもありましたが、僕は舞台でやりたいことをやっているからいいのだと自分に言い聞かせて舞台で笑わせる研究をし続けました。
それとともに、「絶対に俺は売れる、仕事が増える」という気持ちを捨てずに頑張れたから今があるのだと思います。試される舞台でコツコツと努力し、笑わせるテクニックを身に付けられて今は本当に良かったと感じています。

■プロデューサーとしての仕事ー『忍びの家』

自分で作品を作ろうと思ったのはコロナの影響を受けたからです。仕事がなくなることに不安を感じていろいろ考えた結果、自分で仕事を作り出すということを思いつきました。そんなときに海外映画のエンドロールで俳優さんがプロデューサーをやっているのを見て、「これだ!」と感じたのです。そこから2年かけて作品の土台を作り上げ、現在は撮影まで進んでいます。
『忍びの家 House of Ninjas』という作品で忍者をコンセプトにした理由は、夢を語れる作品、ヒーローものでだれでも楽しめてロマンを感じる作品を作りたいと思ったからです。ある日のこと、子どもと忍者村に行ったときに、子どもが忍者を見て目を輝かせて喜んでいるのです。また、外国人も一様に盛り上がっている姿を見るにつけ、忍者は大人から子どもまで、世界中の人が楽しめるエンターテイメントだと思ったのです。「家族みんなが忍者だったら?」「日本に残された最後の忍者だったら?」と話が膨らみ、忍者が日本を救うというストーリーができあがったのです。

■「今」という時間を後悔なくやり切る

学生は子どもと大人の境目でとても重要な時期だと思っています。人生について考えたり、悩んで落ち込んだりします。そんな時期を一生懸命もがいて苦しんで、いろいろなことを経験して後悔なくやり切ってほしいと思います。
僕は絶対運命はあると思っていて、どんなことにも必ず理由があるはずです。なぜなら、今まで生きてきて自分に起こった出来事の中で、何一つ無駄なことはなかったと感じているからです。たとえ失敗しても、あのとき失敗してよかったと思えるときがきっときます。自分を信じることで道は拓けていくものです。

中高生新聞2023年4月1日発刊号 日本大学3年 和田真帆

■INFORMATION

Netflixシリーズ
「忍びの家 House of Ninjas」
企画:賀来賢人
出演:賀来賢人、江口洋介、木村多江、高良健吾、蒔田彩珠、宮本信子
配信:2024年、Netflixにて世界独占配信開始

日本大学3年 和田真帆/東海大学4年 大塚美咲/中央学院大学4年 田根颯人

<英文記事>

Actor, Producer, Kento Kaku 

You only live once, a new world opens up when you keep trying 

■Profile: 

Born in 1989 in Tokyo, he debuted as an actor in 2007. He initially played leading roles in films and TV dramas but was unable to make his big break. He spent many years developing his skills in the theatre and in other productions. 

In 2018, the drama in which he acted as the lead role, “Kyo Kara Ore wa!” became a big hit. Since then, he has been performing with a strong presence on TV and in films. 

The film version of TOKYO MER: Mobile Emergency Room will be released on 28 April 2023, and House of Ninjas (Netflix), for which he wrote the story, stars, and produces, is scheduled to be released in 2024. 

Scouted when he was a high school student and entered the entertainment world. Kento Kaku has a wide range of roles, with funny roles such as comedies as his strengths, and he also plays serious roles without any difficulty. 

We interviewed him about his approach to his job and his new challenge as a producer. 

I went to an all-boys school in elementary, junior high, and high school, and my school life was all about basketball. I was scouted in my first year of high school. At that time, I prioritized club activities and didn’t participate in many theatre practices. However, one day, I suddenly decided to go, and although I was nervous, I remember that I enjoyed it even more. 

I had always been good at mimicking people, and I felt that acting was an extension of that, so I gradually began to attend auditions. I debuted in Little DJ – A Tale of Little Love, but I was frustrated because I couldn’t act as the director told me in this film. I had not studied acting well, and I wanted to be more recognized, which changed how I approached my acting job. 

Later, I went on to university, but in my second year, I got a great role, which made me decide to make a living in the entertainment world. Then I decided to quit university. I told my parents that I wanted to quit school because I really wanted to focus on my acting career, and if I could not succeed by 30, I would quit then. My parents must have been worried. However, I felt I had to do my best now that I had said it. When I think about it now, I believe that this was a turning point in my life. I was worried that I would lose my status as a university student, but I chose the world of entertainment with baseless confidence and energy. 

■ The stage that led to creating individuality 

I thought I had no unique personality, but the playwright Yuichi Fukuda changed that when he advised me to “create a weapon .”I spent my days searching for my identity, worrying while watching the comedic actors who created laughs on Mr Fukuda’s stage. 

One day, I received advice about comedy from the actor Ikeda Shigeki, whom I respected. When I followed his advice, the audience laughed. Then I felt that comedic actors do not make people laugh by doing things just to be funny but that making people laugh is a technique. That’s when I started to feel that it was very cool to make people laugh. To be honest, I was a bit anxious when I saw other actors of my generation becoming more and more successful, but I told myself it was okay because I was doing what I wanted to do on stage. Also, I continued to research how to make people laugh on stage. 

Also, I never lost the feeling that I would definitely be successful and get more work, and I think that’s why I’m here now. I am happy now that I could work hard on stage, where I was challenged, and acquire the techniques to make people laugh. 

■Work as a producer – ‘The House of the Ninja’ 

The reason I decided to create my work was because of COVID-19. I was worried about losing my job, and after thinking about it a lot, I came up with the idea of creating my work. That’s when I saw an actor acting as a producer in the end roll of a foreign film. I felt it was the exact thing to do. It took two years to build up the foundations of the project, and now we are in the process of filming. 

The reason why I chose Ninja as the concept for House of Ninjas is I wanted to make a film that could talk about dreams, a heroic movie that anyone can enjoy and feel the romance of. One day, when I went to the Ninja Village with my children, they were so happy to see ninjas with shining eyes. When I saw that foreigners were also excited, I thought that ninjas were entertainment that everyone, from adults to children, from all over the world could enjoy. What if everyone in the family were a ninja?” What if we were the last Ninja left in Japan? The story of the Ninja saving Japan was created. 

■ Complete ‘now’ without regrets 

I believe that students are at a significant time between childhood and adulthood. They think about life, worry, and feel depressed. I hope they struggle and suffer hard during these times, experience many things, and make it through without regrets. 

I think there is destiny, and there must be a reason for everything. That is because I feel nothing in my life has been a waste of anything that has happened to me. Even if I fail, there will come a time when I will be glad that I failed. I am sure that believing in yourself will open up a new world for you. 

In charge of translation:INTERNATIONAL CHISTIAN UNAIVERSITY Mai Wako

翻訳担当:国際基督教大学1年 若生真衣

<中国語記事>

人生只有一次,持续挑战的前方新的世界扩大

演员/制片人 加来贤人

■简介

1989年出生于东京。 2007年以演员身份出道。 虽然他最初出演了电影和电视剧,但未能获得大的突破,只能在舞台上磨练自己的技巧。
2018年,他主演的电视剧『今日から俺は!!』大受欢迎。 此后,他在电视和电影中展现了令人印象深刻的演技。
电影『TOKYO MER~走る緊急救命室~』将于2023年4月28日上映。 由他担任原作者、主演和制片人的『忍びの家 House of Ninjas』(Netflix)计划于 2024 年上映。

他在高中时被星探发掘,进入娱乐圈。 加来贤人的面孔多种多样,虽然他的强项在于喜剧等搞笑角色,但他也能游刃有余地应对严肃的角色。
我们采访了加来先生,了解了他的工作方式以及作为制片人面临的新挑战。

我就读于男子小学、初中和高中,我的学生生活就是篮球。 我在高中一年级的时候就被星探发掘了。 那时我以社团活动为主,并没有真正参与演艺实践。 然而,有一天我决定去,虽然我很紧张,但我记得我更加兴奋。
我一直很擅长模仿别人,我觉得演戏就是模仿别人的延伸,所以我就逐渐开始试镜。 我以『Little DJ 〜小さな恋の物語』出道,但在这部作品中我没能按照导演的要求表演,我感到很沮丧。 到目前为止,我还没有学过太多关于表演的知识,但我对被更多人认可的渴望变得更加强烈,而且我作为演员的工作方式也发生了变化。
之后,我上了大学,但当我在第二年得到了一个非常好的角色时,我决定在娱乐行业发展事业。 这时,我向父母表达了自己的感受,说道:“我想退学,因为我真的很想做这份工作。如果到了30岁,我的事业还没有取得任何进展,我就会放弃学业。”退出,所以我希望他们在那之前尽最大努力。”我决定退出。 我的父母一定很担心。 但我已经下定决心,我别无选择,只能尽力而为。 现在回想起来,我觉得这是我人生的转折点。 虽然我担心失去大学生的称号,但我还是凭着毫无根据的信心和冲劲选择了娱乐圈。

■成为创造个性契机的舞台

我以为我没有个性,但改变我想法的是剧作家福田雄一,他建议我“创造某种武器”。 我一边看着那些为福田的舞台表演带来欢笑的喜剧演员,一边担心着、想着该怎么办。
有一天,我从我尊敬的演员池田精二那里得到了一些关于笑的建议。 当我听从池田先生的建议时,观众爆发出一阵笑声。 那时我意识到喜剧演员不仅仅是做有趣的事情来让人发笑,而是他们的技巧让他们发笑。 从那时起,我开始觉得逗人笑很酷。 说实话,看着同辈演员越来越好,我心里有点紧张,但我一直告诉自己没关系,因为我在舞台上做着自己想做的事,而且还在继续研究如何做到这一点。让舞台上的人们开怀大笑。
同时,我相信我能取得今天的成绩,是因为我努力工作,没有放弃“我一定能够卖掉并获得更多工作”的感觉。 我真的很高兴能够在接受考验的舞台上努力工作并学习让人们发笑的技巧。

■作为制片人的工作—『忍びの家』

因为受到冠状病毒的影响,我决定创作自己的作品。 我担心失去工作,思前想后,我产生了自己创造工作的想法。 当时,我在一部外国电影的片尾字幕中看到一位演员担任制片人,我想,“就是这个了!” 从那时起,我们花了两年时间为这部作品奠定了基础,目前正在拍摄中。
之所以选择忍者作为『忍びの家 House of Ninjas』这部作品的概念,是因为我想创作一部可以让人们谈论梦想的作品,一部任何人都可以享受的关于英雄的作品,一部可以给人们带来快乐的作品。他们有一种浪漫的感觉。 有一天,我和孩子们一起去忍者村,孩子们一看到忍者,眼睛就放光了。 另外,看到外国人的兴奋程度,我意识到忍者是全世界从大人到小孩都可以享受的娱乐活动。 “如果家里的每个人都是忍者怎么办?”和“如果他们是日本仅存的忍者怎么办?”故事扩展并创造了一个关于忍者拯救日本的故事。

■不后悔地做完“现在”这个时间

我认为学生正处于童年和成年之间的一个非常重要的阶段。 我思考人生,忧心忡忡,心情郁闷。 我希望你在那些日子里,努力奋斗、吃苦,经历各种事情,无怨无悔地度过。
我相信,有绝对的命运,一切都必有其原因。 这是因为我觉得我一生中发生的所有事情都没有浪费。 即使你失败了,总有一天你会庆幸自己失败了。 如果你相信自己,路就会打开。

翻訳担当:中山美緒

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